fredag 7. mai 2021

                                             Rekreasjon




Det er så deilig å ha en hobby der du bare kan legge hverdagen til side og forsvinne inn i en annen verden. Bare la tankene fly, høre på musikk eller podcast og bare koble helt av. Hente inn energi, men samtidig utfordre hjernen på en helt annen måte.

Jeg er uten tvil en novise i dette med å lage kort. Jeg blir utfordret hver gang. Ikke bare i teknikker, eller hvordan man kan kombinere de forskjellige materialene man har, men også hvordan sluttproduktet skal se ut. Å lage selve kortet er ikke det som tar lengst tid hos meg, det er veien dit. Jeg så et intervju med en kunstner langt mot nord på Vimeo, og hun beskrev det så godt. Man har et utgangspunkt, men vet ikke sluttresultatet før man er ferdig. Ting skjer underveis på veien som tar deg med til veiens ende. Da først vet man hvordan det blir. 

Slik er det for meg også. Det hele er en evig tankeprosess. Man veier hele tiden for og i mot for hvordan man skal gjøre det, og så er det så viktig at man føler det blir riktig. Både fargesammensetningene, formene og det endelige resultatet. Hjertet må være med.













God helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar